بیا دخترم !

 

روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریبتر! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا (صلی الله و اله و سلم) را در خویش تاب نمی آورد؟

 بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیایی نبودی، تو از بهشت آمده بودی. بیا که دنیا جای تو نیست و بهشت بی تو بهشت نیست.

 کاش این مردم می فهمیدند که مهر تو یعنی چه؟ قهر تو یعنی چه؟ لطف تو یعنی چه؟ خشم تو یعنی چه؟

بانو ... و تو خود فرموده بودی که  :می دانستم که غم، نان خورشت همیشه من است؛ و اندوه، همسایه دیوار به دیوار دل من. محنت و مظلومیّت نیز از بدو تولّد با من زاده شد، با من رشد کرد و در من تبلور یافت.

تو خود در آن لحظات درد ناک، فرزندانت را برای دنیایی چنین غریب آماده کرده بودی:  

حسن جان این هنوز ابتدای مصیبت است، رود مصیبت از بستر حیات تو عبور می کند.

حسین جان زود است برای گریستن تو! تو دیگر گریه نکن، تو خود دردانه اشک آفرینشی!

 هم اکنون پدرتان علی مرتضی(علیهم السلام) خواهد آمد.

برخیزید عزیزان من، بیش از این بی تابی نکنید، علی خود از شنیدن خبر، چنان بی تاب شده است که میان راه چند بار، ردایش در پایش پیچیده است و او را به زمین افکنده است. نه فقط دل علی که پای علی نیز با این خبر لرزیده است. برخیزید عزیزان من..

                                                سیدمهدی شجاعی

 

تقدیم به خاک پای مادر مظلومیت

 

 سپاس خدا را بر آنچه انعام فرموده و شکر هم او را بر آنچه الهام نموده و ثنا و ستایش بر آنچه از پیش ارزانی داشته، حمد بخاطر همه نعمت ها و مواهب

ببین خدا چقدر تو را دوست داشت که قابله ها را گلهای سرسبد عالم زنان انتخاب کرد و وقتی خدا به رسول عالمیان(صلی الله و اله و سلم)  وحی فرمود" انّا اعطیناک الکوثر "، خدیجه فهمید که تو کوثری و هیچ مادری، دختری به خوبی دختر ش نزاده است.

ای بانو، تو که امامت بشر در مقابل تو زانو زد، ای همسر و مادر رهبری خلایق ،وقتی ابوطالب و خدیجه رفتند پیامبر(صلی الله و اله و سلم)  بیشتر از آنکه تصوّر می کرد تنها شد و تو با خود گفتی اگر بخواهم فقط دختر او باشم، باری از دوش تنهائی او بر نمی دارم، پدرم با آن همه مصیبت و سختی نیاز به مادر دارد، مادری که پروانه وار گرد شمع وجود او بگردد و تو تلاش کردی که برای پدرت -محبوبترین خلق خدا -مادری کنی و موفّق شدی، پدرت تو را به مادری قبول کرد و به لقب "ام ابیها" مفتخر ساخت.

                                            سیدمهدی شجاعی

 

 

دروغ یا ربا

 

آنچه گناهش از ربا هم بالاتر است !

«حقیقتا این طور اخبار دل انسان را می لرزاند  و پشت انسان را می شکند. گمان می کنم که دروغ از مفاسد اعمالی است که از بس شایع است قبحش به کلی از بین رفته! ولی یک وقت تنبه {و آگاهی} پیدا می کنیم که ایمان که سرمایه حیات عالم آخرت است، به واسطه این موبقه از دست ما رفته و خود ما نفهمیدیم. از حضرت ثامن الائمه(علیه السلام) روایت شده که فرمود :«از حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه واله وسلم) سؤال شد آیا مومن جبان و ترسو می شود؟ فرمود آری. عرض شد آیا کذاب می شود؟ فرمود نه.»  و از فرمایشات رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم) است: " أربی الرّبا الکذب " «دروغ از ربا بالاتر است.»

با آنکه تشدید در امر ربا به طوری شده است که انسان را به حیرت در می آورد. از اموری که انسان باید ملتفت آن باشد این است که دروغ به عنوان شوخی و مزاح هم در اخبار از آن تکذیب شده است و تشدید در امر آن گردیده، و علما فتوای به حرمت آن نیز می دهند .»

                              شرح چهل حدیث ،ص 472  

 

درک امام

 

  امام خمینی رحمة الله علیه قدر مردم را دانست، مردم را شناخت، توانایی های آنها را درک کرد، کشف کرد، فراخوان داد، امام چون صادق بود چون سخن از آن دل پاک بزرگ نورانی بیرون می آمد، اثر گذاشت . 

                                                             رهبر انقلاب

 

وحدت

 

امام بزرگوارمان بذر وحدت را پاشیده اند و نهال اسلامی در راه رشد است. این حرکت استمرار خواهد داشت و استکبار از ضربه زدن به این حرکت پرشتاب که راه روشنی را در پیش روی خود دارد ناتوان است .   

                                                      رهبر انقلاب  

 

شخصیت امام (ره)

 

شخصیت وجودی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه که در جایی برای شهادت و اسیری اشک می ریزد و در جایی دیگر همچون قضیه شهادت 72 تن از بزرگان انقلاب چون کوهی استوار می باشد، با هیچ زبانی قابل توصیف نیست . 

                                             رهبر انقلاب

 

خضر راه

 

حیات و شخصیت خمینی کبیر، تجسم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه واله و تبلور انقلاب اسلامی بوده، او خود و سخنش و انگشت اشاره اش خضر راه این حرکت الهی و روشنگرنقاط مبهم و برطرف کننده همه تردیدها بوده و همچنان خواهد بود . ملت ایران و از همه بیشتر مسؤلان کشور باید این درس بزرگ را هرگز از یاد نبرند. 

                                                                                          رهبر انقلاب 

 

خاصیت عمل به تکلیف

 

پیروزی جزو نعمتهای خداست و امام خمینی (ره) به پیروزی علاقه مند بودِِ؛ نه این که علاقه مند نبود یا بی رغبت بود اما آنچه او را به سوی آن هدفها پیش می برد ، تکلیف و عمل به وظیفه  الهی بود؛ برای خدا حرکت کردن بود. چون انگیزه  او این بود، لذا نمی ترسید؛ شک نمی کرد؛ مأیوس نمی شد؛ مغرور نمی شد؛ متزلزل و خسته هم نمی شد. اینها خاصیت عمل به تکلیف و عمل برای خداست . 

                                                       رهبر انقلاب 

 

رفع ترس و . . .

 

جهت رفع ترس، ذکر " حَسبُناالله و نِعمَ الوکیل "  را زیاد بگویید.

جهت رفع اندوه، ذکر " لا إله إلا أنت سُبحانَکَ إنّی کُنتُ مِنَ الظّالمین"   زیاد گفته شود.

اگر می خواهید از مکر و حیله دیگران در امان باشید، ذکر " أُفَوِضُ أمری إلی الله إن الله بَصیرٌ بالعباد " را زیاد بگویید.

 کسی که طالب امور دنیاست ذکر " ماشاءَاللهُ لاقُوَّةَ إلاباللهِ عَلیِّ العظیم" را زیاد بگوید.

 

معرفی امام . . .

 

امام خمینی (ره) به معنای حقیقی کلمه، مردی با اراده و عزم پولادین بودند؛

شخصی بودند صددرصد مومن به راه خود؛ همان طور که در قرآن نسبت به پیامبر صلی الله علیه واله آمده که {امن الرسول بماانزل الیه من ربه }. ایشان به راه خود ایمان کامل داشتند؛ مردی بودند صادق و صریح؛ اهل سیاست بازی وسیاست کاری نبودند؛ مردی بودند بسیار هوشمند و آینده نگر. هوشمندی امام، آینده نگری امام و قدرت تشخیص قدم های بعدی ، در امام بسیار بالا بود .                              آیت الله خامنه ای